2010. szeptember 1., szerda

egy kis szombat délutáni dunai peca

...a szombati Forma-1 időmérő edzése után, némi vívódás után lelátogattam kedvenc budai horgász helyemre.
Nem is terveztem komolyabb horgászatot, a hirtelen erős széllel és lehűléssel betörő, vacak időre való tekintettel.
Amolyan "dobok párat, lesz , ami lesz" alapon terveztem.

Horgászhelyemre érve örömmel konstatáltam, hogy rajtam kívül senki nem itt tervezte eltölteni értékes szombat délutánját.

Vízállás kissé magasabb volt, mint amire számítottam, de ezen a helyen bármikor bármi megtörténhet...  mint ahogy már volt is rá példa-nem egyszer!!!

Némi esély latolgatás után egy kis picker bot mellett döntöttem. 
A szerelékem tipikus dunai végszerelék, a végtelenségig leegyszerűsítve: a főzsinór végén egy csepp alakú ólmozott kosár, fölötte egy oldalfül, mely egy előkötött kb 70 cm-es előkében folytatódik, illetve egy 10-es horogban végződik.

Első dobásomat a sodorvonal széléhez céloztam, a parttól úgy 15 méterrel.
Csodák csodája, néhány perc után máris tenyeremben tarthattam az első látogatómat: egy tenyérnyi szilvaorrú keszeget. Igen-igen megörültem ezüstös halacskámnak,mert itt  bíztató jelnek tekinthető, hogy a csonti csokorral csalizott készséget nem a falánk "zabagébek" falják mohón torkukra!
Örömöm kissé alább hagyott, mert hirtelen 3 gyors beszakadás következett.

Hamarosan csonti csokor csalimat egy izmos sügér kapta torokra, de szerencsére túlélte a horogszabadítást, és ő is visszanyerte szabadságát. Rövid szünet után az egyik kapást követő bevágásomra határozott rugdalózás válaszolt a mélyből. Némi viaskodás után egy gyönyörű "lapátdévért" segíthettem a partra. Nagyon szép, 40 cm hosszú volt őkelme.



Most nem nyújtanám hosszúra a beszámolót, következő bedobást egy garda kapta el "röptében", majd megérkezett a dévérkeszeg párja. Ő 42 cm-es, gyönyörűség volt, és sajt darabbal turbózott csonti csokorra éhezett meg. Sajtra pedig sikerült még egy kölyök márnát is fognom, nagy örömömre!
A beszakadások mellett sikerült még egy gébet is megfogni, mert -úgye- egy dunai peca repertoárja nélküle hogyan is lehetne teljes ? :-)

Majd megérkezett a sötétedés, és ezzel a pakolás ideje is. Klassz kis peca volt, szép halakkal, sok kapással... kell ennél több ?

Kisrezső

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése